Anioł upadły ksiądz Lamennais
ArmorykaRok wydania: 2016
Seria: Biblioteka Tradycji Chrześcijańskiej
ISBN: 978-83-8064-149-5
Oprawa: miękka
Ilość stron: 102
Wymiary: 145 x 205
Dostępność: Na półce
17.60 zł
Tekst według edycji z 1901 roku.
Hugues-Félicité-Robert de Lamennais (1782-1854) – ksiądz, ideolog oraz pisarz. Najpierw zwolennik ultramontanizmu, później rzecznik odnowy Kościoła katolickiego. W 1841 zerwał z Kościołem i poświęcił się polityce. Założył w 1830 i był jednym z redaktorów dziennika („Przyszłość”) „L'Avenir”. Przez tę działalność starał się jako ultramontanista stworzyć silną przeciwwagę intelektualną przeciw gallikanizmowi francuskiemu. Jego poglądy zawarte w czasopiśmie „L'Avenir” zostały pośrednio potępione w encyklice „Mirari vos” papieża Grzegorza XVI, z 15 sierpnia 1832. Sam Lamennais przyjął postawę uległą i zaakceptował nauczanie papieża. Później jednak zmienia zdanie i stwierdza, że papież nie może zakazać mu jego własnych twierdzeń i przekonań. Kontynuując wydawanie „L'Avenir” jeszcze bardziej radykalizuje poglądy. Nazywa papieża „niemym świadkiem krzywd i popełnianych zbrodni przez wielkich”. W końcu papież Grzegorz XVI odnosi się bezpośrednio do poglądów ks. Lamennais w encyklice „Singulari nos”, z 25 czerwca 1834. Ks. Lamennais w końcu zrywa z Kościołem i kontynuuje nauczanie, skłaniając się coraz bardziej ku socjalizmowi i oddalając się tym samym od nauczania Kościoła.
Hugues-Félicité-Robert de Lamennais (1782-1854) – ksiądz, ideolog oraz pisarz. Najpierw zwolennik ultramontanizmu, później rzecznik odnowy Kościoła katolickiego. W 1841 zerwał z Kościołem i poświęcił się polityce. Założył w 1830 i był jednym z redaktorów dziennika („Przyszłość”) „L'Avenir”. Przez tę działalność starał się jako ultramontanista stworzyć silną przeciwwagę intelektualną przeciw gallikanizmowi francuskiemu. Jego poglądy zawarte w czasopiśmie „L'Avenir” zostały pośrednio potępione w encyklice „Mirari vos” papieża Grzegorza XVI, z 15 sierpnia 1832. Sam Lamennais przyjął postawę uległą i zaakceptował nauczanie papieża. Później jednak zmienia zdanie i stwierdza, że papież nie może zakazać mu jego własnych twierdzeń i przekonań. Kontynuując wydawanie „L'Avenir” jeszcze bardziej radykalizuje poglądy. Nazywa papieża „niemym świadkiem krzywd i popełnianych zbrodni przez wielkich”. W końcu papież Grzegorz XVI odnosi się bezpośrednio do poglądów ks. Lamennais w encyklice „Singulari nos”, z 25 czerwca 1834. Ks. Lamennais w końcu zrywa z Kościołem i kontynuuje nauczanie, skłaniając się coraz bardziej ku socjalizmowi i oddalając się tym samym od nauczania Kościoła.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Królewska heretyczka
• Atlas historyczny Soboru Watykańskiego II
• O królu Bolesławie, biskupie Stanisławie i innych wielkich tego czasu. Szkice historyczne XI wieku
• Prawy rycerz
• Armie świata antycznego. Cesarstwo Rzymskie i barbarzyńcy.
• Wiek imperium 1875-1914
• O Wandzie, córce Kraka
• Aniołowie
• Aleksandra z Książąt Czartoryskich Ogińska
• Atalanta w Kalydonie
• Atlas historyczny Soboru Watykańskiego II
• O królu Bolesławie, biskupie Stanisławie i innych wielkich tego czasu. Szkice historyczne XI wieku
• Prawy rycerz
• Armie świata antycznego. Cesarstwo Rzymskie i barbarzyńcy.
• Wiek imperium 1875-1914
• O Wandzie, córce Kraka
• Aniołowie
• Aleksandra z Książąt Czartoryskich Ogińska
• Atalanta w Kalydonie