Antysemityzm, Holokaust, Auschwitz w badaniach społecznych
Wyd. Uniwersytetu JagiellońskiegoRok wydania: 2012
ISBN: 978-83-233-3227-5
Oprawa: miękka
Ilość stron: 172
Wymiary: 165 x 235
Dostępność: Na półce
37.50 zł
Auschwitz, Holokaust, antysemityzm…
Te trzy słowa symbole ewokują całą listę pytań badawczych. Czym jest dzisiaj dla nas – mieszkańców Polski – Auschwitz? Jaką wiedzę na temat obozu posiadamy, zwłaszcza czy wiemy, że Żydzi stanowili największą grupę ofiar? Czego symbolem jest dla nas – Polaków – Auschwitz, szczególnie czy jest raczej symbolem polskiego męczeństwa, czy żydowskiego Holokaustu? Jaki jest stosunek Polaków do Żydów? Jak szeroko rozpowszechniony i jak głęboki jest antysemityzm w Polsce, w jej różnych regionach i środowiskach? Czy mamy do czynienia z jednego rodzaju antysemityzmem czy z różnymi antysemityzmami? Co o Auschwitz, Zagładzie i Żydach wiedzą i sądzą młodzi Polacy? Jak efektywne są rozmaite działania edukacyjne i informacyjne dotyczące Zagłady i Auschwitz? Jaki skutek odniosły debaty o stosunkach polsko-żydowskich wywołane publikacją książek Jana Tomasza Grossa? Jakie doświadczenie wizyty w miejscach pamięci, takich jak Auschwitz, Majdanek czy Treblinka, zmienia myślenie młodych? Czy wzrost wiedzy o Zagładzie i Auschwitz zmienia postawy, zwłaszcza czy eliminuje antysemityzm?
Niniejszy tom zawiera artykuły, w których podjęto próbę udzielenia odpowiedzi na te pytania.
Ze Wstępu dr. hab. Marka Kuci
Te trzy słowa symbole ewokują całą listę pytań badawczych. Czym jest dzisiaj dla nas – mieszkańców Polski – Auschwitz? Jaką wiedzę na temat obozu posiadamy, zwłaszcza czy wiemy, że Żydzi stanowili największą grupę ofiar? Czego symbolem jest dla nas – Polaków – Auschwitz, szczególnie czy jest raczej symbolem polskiego męczeństwa, czy żydowskiego Holokaustu? Jaki jest stosunek Polaków do Żydów? Jak szeroko rozpowszechniony i jak głęboki jest antysemityzm w Polsce, w jej różnych regionach i środowiskach? Czy mamy do czynienia z jednego rodzaju antysemityzmem czy z różnymi antysemityzmami? Co o Auschwitz, Zagładzie i Żydach wiedzą i sądzą młodzi Polacy? Jak efektywne są rozmaite działania edukacyjne i informacyjne dotyczące Zagłady i Auschwitz? Jaki skutek odniosły debaty o stosunkach polsko-żydowskich wywołane publikacją książek Jana Tomasza Grossa? Jakie doświadczenie wizyty w miejscach pamięci, takich jak Auschwitz, Majdanek czy Treblinka, zmienia myślenie młodych? Czy wzrost wiedzy o Zagładzie i Auschwitz zmienia postawy, zwłaszcza czy eliminuje antysemityzm?
Niniejszy tom zawiera artykuły, w których podjęto próbę udzielenia odpowiedzi na te pytania.
Ze Wstępu dr. hab. Marka Kuci
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Leksykon Lalki
• Ptolemejski Egipt i greckie centra północnego wybrzeża Morza Czarnego
• Sekrety nieśmiertelnych
• Anne Frank. Dziennik, życie, dziedzictwo
• Antysemityzm Niezamknięta historia
• Holokaust Świadkowie Zapomniane głosy
• Antysemityzm
• Archaeologia Historica Polona t. 19
• Antykomunistyczne podziemie zbrojne na terenie Inspektoratu Puławy 1944-1956
• Archeologia totalitaryzmu
• Ptolemejski Egipt i greckie centra północnego wybrzeża Morza Czarnego
• Sekrety nieśmiertelnych
• Anne Frank. Dziennik, życie, dziedzictwo
• Antysemityzm Niezamknięta historia
• Holokaust Świadkowie Zapomniane głosy
• Antysemityzm
• Archaeologia Historica Polona t. 19
• Antykomunistyczne podziemie zbrojne na terenie Inspektoratu Puławy 1944-1956
• Archeologia totalitaryzmu