Auschwitz i Holokaust
Państwowe Muzeum Auschwitz-BirkenauRok wydania: 2008
ISBN: 978-83-60210-76-5
Oprawa: twarda
Ilość stron: 397
Wymiary: 170 x 245
Dostępność: Dostępna za 3-5 dni
39.90 zł
Inspiracją do powstania tej książki była ogólnopolska konferencja naukowo-dydaktyczna pt. "Auschwitz i Holokaust - dylematy i wyzwania polskiej edukacji" zorganizowana przez Międzynarodowe Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście we współpracy z Centrum Badania Holokaustu UJ, która odbyła się w październiku 2008 r. Jej głównym celem było podsumowanie polskiego dorobku naukowo-dydaktycznego w tej dziedzinie oraz zastanowienie się nad obecnymi dylematami i wyzwaniami związanymi z nauczaniem o Auschwitz i Holokauście w przyszłości.
Przedmiotem refleksji dydaktycznej w ww. wymienionej publikacji są zarówno metody, jak i środki dydaktyczne do nauczania o Auschwitz i Holokauście. Rozważania te dotyczą np. kwestii wykorzystania w szkole audiowizualnych relacji ocalonych z zagłady i jej świadków, sztuki współczesnej, twórczości artystycznej więźniów, technik audiowizualnych, historii oralnej, pracy metodą dramy czy WebQuest.
Książka umiejętnie łączy sferę nauki ze sferą dydaktyki. Teksty wybitnych badaczy dziejów edukacji, także psychologów, dobrze korespondują z tym, co mają do powiedzenia praktycy edukacji. Stanowi ona zatem cenny materiał pomocniczy dla osób zajmujących się nauczaniem o Holokauście, przede wszystkim nauczycieli, jak i dla tych wszystkich, którzy zajmują się upamiętnianiem i upowszechnianiem wiedzy na ten temat.
Przedmiotem refleksji dydaktycznej w ww. wymienionej publikacji są zarówno metody, jak i środki dydaktyczne do nauczania o Auschwitz i Holokauście. Rozważania te dotyczą np. kwestii wykorzystania w szkole audiowizualnych relacji ocalonych z zagłady i jej świadków, sztuki współczesnej, twórczości artystycznej więźniów, technik audiowizualnych, historii oralnej, pracy metodą dramy czy WebQuest.
Książka umiejętnie łączy sferę nauki ze sferą dydaktyki. Teksty wybitnych badaczy dziejów edukacji, także psychologów, dobrze korespondują z tym, co mają do powiedzenia praktycy edukacji. Stanowi ona zatem cenny materiał pomocniczy dla osób zajmujących się nauczaniem o Holokauście, przede wszystkim nauczycieli, jak i dla tych wszystkich, którzy zajmują się upamiętnianiem i upowszechnianiem wiedzy na ten temat.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Nieudane imperium
• Zbrodnicza medycyna. Szpitale w KL Auschwitz
• Auschwitz 1940-1945
• Ewakuacja, likwidacja i wyzwolenie KL Auschwitz
• Zbrodnicza medycyna. Eksperymenty medyczne w KL Auschwitz
• Nie wolno o nich zapomnieć
• Pozostał po nich ślad...
• Byłem od początku w Auschwitz
• Auschwitz i Jerozolima
• Kary w KL Auschwitz
• Zbrodnicza medycyna. Szpitale w KL Auschwitz
• Auschwitz 1940-1945
• Ewakuacja, likwidacja i wyzwolenie KL Auschwitz
• Zbrodnicza medycyna. Eksperymenty medyczne w KL Auschwitz
• Nie wolno o nich zapomnieć
• Pozostał po nich ślad...
• Byłem od początku w Auschwitz
• Auschwitz i Jerozolima
• Kary w KL Auschwitz