Elementy pejzażu w malarstwie ikonowym
JednośćRok wydania: 2022
ISBN: 978-83-8144-824-6
Oprawa: twarda
Ilość stron: 142
Wymiary: 210 x 245
Tom: 1
Dostępność: Na półce
46.50 zł
Zapraszamy do szkoły malowania ikon pod kierunkiem Iriny Gorbunovej-Lomax.
Autorka jako ikonograf i wykładowca proponuje kurs pejzażu, którego celem jest nie tylko nauka świadomego komponowania, rysowania i wypełniania kolorem przedstawień gór, wody i roślinności na ikonach, ale przede wszystkim zapoznanie adeptów sztuki ikonowej z podstawowymi zasadami średniowiecznego obrazowania na przykładzie najprostszych elementów, aby następnie mogli wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności do wykonania elementów o wiele bardziej skomplikowanych, np. sylwetki i twarzy człowieka. Czy warto poświęcać uwagę tym drugoplanowym obiektom – pyta autorka – zagłębiać się w tradycyjne zasady ich ukazywania na płaszczyźnie, zabiegać o artystyczny wyraz każdej góry, źdźbła trawy, fali rzecznej czy małego obłoku? Odpowiedź jest oczywista. Nie tylko warto, ale wręcz jest to konieczne. Reguły przedstawiania elementów przyrody to vademecum średniowiecznej (lub ikonowej) stylistyki, podstawa i gwarancja prawdziwie twórczej wolności artysty.
Autorka jako ikonograf i wykładowca proponuje kurs pejzażu, którego celem jest nie tylko nauka świadomego komponowania, rysowania i wypełniania kolorem przedstawień gór, wody i roślinności na ikonach, ale przede wszystkim zapoznanie adeptów sztuki ikonowej z podstawowymi zasadami średniowiecznego obrazowania na przykładzie najprostszych elementów, aby następnie mogli wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności do wykonania elementów o wiele bardziej skomplikowanych, np. sylwetki i twarzy człowieka. Czy warto poświęcać uwagę tym drugoplanowym obiektom – pyta autorka – zagłębiać się w tradycyjne zasady ich ukazywania na płaszczyźnie, zabiegać o artystyczny wyraz każdej góry, źdźbła trawy, fali rzecznej czy małego obłoku? Odpowiedź jest oczywista. Nie tylko warto, ale wręcz jest to konieczne. Reguły przedstawiania elementów przyrody to vademecum średniowiecznej (lub ikonowej) stylistyki, podstawa i gwarancja prawdziwie twórczej wolności artysty.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Draperie w malarstwie ikonowym
• Adam Chmara (1720-1805)
• Ciało człowieka w malarstwie ikonowym
• Powstanie i upadek starożytnego Egiptu
• Kuchnia polskich kresów
• Blaski i cienie II Rzeczypospolitej
• Leyte
• Dwory polskie w Wielkiem Księstwie Poznańskiem
• Towarzystwo Salezjańskie w Polsce w warunkach okupacji 1939-1945
• Góry Wałbrzyskie i Kamienne - mapa 1:35 000
• Adam Chmara (1720-1805)
• Ciało człowieka w malarstwie ikonowym
• Powstanie i upadek starożytnego Egiptu
• Kuchnia polskich kresów
• Blaski i cienie II Rzeczypospolitej
• Leyte
• Dwory polskie w Wielkiem Księstwie Poznańskiem
• Towarzystwo Salezjańskie w Polsce w warunkach okupacji 1939-1945
• Góry Wałbrzyskie i Kamienne - mapa 1:35 000