Ernest Hemingway
Wyd. Uniwersytetu WarszawskiegoRok wydania: 2021
Seria: Mistrzowie Literatury Amerykańskiej
ISBN: 978-83-235-2904-0
Oprawa: miękka
Ilość stron: 300
Wymiary: 135 x 210
Dostępność: Na półce
32.50 zł
Zbiór esejów przedstawiających współczesny stan badań nad prozą Hemingwaya, reprezentujących różne metodologie badawcze oraz sposoby jej odbioru.
Przedkładając interpretacyjne bogactwo nad krytyczny konsensus, autorzy pokazują różnorodność twórczości mistrza z Key West i starają się przekonać czytelników, że do jego dzieł warto wracać. W pierwszej połowie XX wieku twórczość Hemingwaya była utożsamiana z mitem amerykańskiej wolności intelektualnej, a przyznana w 1952 roku Nagroda Nobla została odebrana jako potwierdzenie wyjątkowego charakteru jego prozy, eksponującej godność i humanizm zwykłego człowieka. Śledząc z upływem czasu odbiór dzieł Hemingwaya, można dostrzec radykalny spadek zainteresowania nimi, zapoczątkowany w latach 70. - Dlaczego Hemingway - kultowy pisarz w latach 40. i 50. - został odsunięty na literacki margines przez następne generacje czytelników? - Dlaczego proza Hemingwaya przestała pobudzać literacką wyobraźnię odbiorców? - Czy relegowanie Hemingwaya z głównego nurtu literackiego to posunięcie słuszne? - Czy dzieła Hemingwaya wciąż są w stanie nawiązać kontakt ze współczesnym czytelnikiem, czy też stanowią jedynie muzealny dokument swoich czasów?
Przedkładając interpretacyjne bogactwo nad krytyczny konsensus, autorzy pokazują różnorodność twórczości mistrza z Key West i starają się przekonać czytelników, że do jego dzieł warto wracać. W pierwszej połowie XX wieku twórczość Hemingwaya była utożsamiana z mitem amerykańskiej wolności intelektualnej, a przyznana w 1952 roku Nagroda Nobla została odebrana jako potwierdzenie wyjątkowego charakteru jego prozy, eksponującej godność i humanizm zwykłego człowieka. Śledząc z upływem czasu odbiór dzieł Hemingwaya, można dostrzec radykalny spadek zainteresowania nimi, zapoczątkowany w latach 70. - Dlaczego Hemingway - kultowy pisarz w latach 40. i 50. - został odsunięty na literacki margines przez następne generacje czytelników? - Dlaczego proza Hemingwaya przestała pobudzać literacką wyobraźnię odbiorców? - Czy relegowanie Hemingwaya z głównego nurtu literackiego to posunięcie słuszne? - Czy dzieła Hemingwaya wciąż są w stanie nawiązać kontakt ze współczesnym czytelnikiem, czy też stanowią jedynie muzealny dokument swoich czasów?
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Z krainy gasnącego słońca
• Muzeum w kulturze pamięci na ziemiach Rzeczpospolitej Obojga Narodów. Antologia wczesnych tekstów. Tom 1. 1766–1882
• Bankructwo polskiej inteligencji
• Cztery zakręty
• Konstantynopol 1204
• Krwawy las
• Edward Abramowski - kreator i pedagog idei
• Dom pod Wiecznym Piórem
• Egipcjanka. Wspomnienia Hudy Szarawi
• Deportacje XX wieku
• Muzeum w kulturze pamięci na ziemiach Rzeczpospolitej Obojga Narodów. Antologia wczesnych tekstów. Tom 1. 1766–1882
• Bankructwo polskiej inteligencji
• Cztery zakręty
• Konstantynopol 1204
• Krwawy las
• Edward Abramowski - kreator i pedagog idei
• Dom pod Wiecznym Piórem
• Egipcjanka. Wspomnienia Hudy Szarawi
• Deportacje XX wieku