Firma. Bracia Jabłkowscy 1883–2021
Ośrodek KARTARok wydania: 2021
ISBN: 978-83-66707-27-6
Oprawa: twarda
Ilość stron: 360
Wymiary: 170 x 240
Dostępność: Dostępna za 3-5 dni
52.00 zł
Pasjonująca opowieść o słynnym warszawskim Domu Towarowym Bracia Jabłkowscy. Bogato ilustrowana kompozycja tekstów źródłowych (dzienników, wspomnień, prasy) pozwala poznać historię Firmy od jej początków w XIX wieku, przez sukces w II RP, grabież dokonaną przez „ludowe” państwo i walkę o odzyskanie rodzinnego biznesu, po przywracanie świetności marki w nowej rzeczywistości handlowej.
Wizyta u Braci Jabłkowskich ma to do siebie, że kupując na przykład tylko sukienkę, fartuszek lub jakiś nawet drobiazg, widzi się po drodze wszystko, co do życia codziennego i życia wytwornego potrzebne. [...] Co krok jakaś niespodzianka, jakiś wdzięczny kształt leżaka, fotela, nawet rondla. [...] Jeśli masz kłopot z wymyśleniem prezentu, wal do Braci Jabłkowskich.
„Kobieta w Świecie i w Domu” nr 11/1937
Co określiło historię DTBJ? Nie marsz od sukcesu do sukcesu, tylko mozolne podnoszenie się po potknięciach i porażkach. Nie kontentowanie się zdobytą pozycją, tylko budowanie nowych przyczółków. Nie wykorzystywanie ludzi na potrzeby firmy, tylko podporządkowanie reguł działania potrzebom i oczekiwaniom ludzi: klientów, pracowników, akcjonariuszy. Być może to właśnie czyni los firmy typowym dla warunków polskich i warszawskich? Może dzięki tej typowości wydaje się on warszawiakom bliższy i bar dziej swojski?
Jan Jabłkowski
Wizyta u Braci Jabłkowskich ma to do siebie, że kupując na przykład tylko sukienkę, fartuszek lub jakiś nawet drobiazg, widzi się po drodze wszystko, co do życia codziennego i życia wytwornego potrzebne. [...] Co krok jakaś niespodzianka, jakiś wdzięczny kształt leżaka, fotela, nawet rondla. [...] Jeśli masz kłopot z wymyśleniem prezentu, wal do Braci Jabłkowskich.
„Kobieta w Świecie i w Domu” nr 11/1937
Co określiło historię DTBJ? Nie marsz od sukcesu do sukcesu, tylko mozolne podnoszenie się po potknięciach i porażkach. Nie kontentowanie się zdobytą pozycją, tylko budowanie nowych przyczółków. Nie wykorzystywanie ludzi na potrzeby firmy, tylko podporządkowanie reguł działania potrzebom i oczekiwaniom ludzi: klientów, pracowników, akcjonariuszy. Być może to właśnie czyni los firmy typowym dla warunków polskich i warszawskich? Może dzięki tej typowości wydaje się on warszawiakom bliższy i bar dziej swojski?
Jan Jabłkowski
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Eksplorator
• Gambit Jaruzelskiego
• Elżbieta matka królowej Jadwigi
• Hrabia schodzi z pomnika Opowieść o Tytusie Działyńskim
• Auto Moto PRL Samochody, motocykle, prototypy
• Historia kultury umysłowej w Europie wczesnego średniowiecza (476 - ok. 750 r.)
• Żywe tarcze Hitlera
• Siła bezsilnych. Historia Komitetu Obrony Robotników
• Inskrypcje nagrobne pogranicza polsko-ukraińśkiego
• Franciszek Ksawery Drucki-Lubecki i cud gospodarczy Królestwa Polskiego
• Gambit Jaruzelskiego
• Elżbieta matka królowej Jadwigi
• Hrabia schodzi z pomnika Opowieść o Tytusie Działyńskim
• Auto Moto PRL Samochody, motocykle, prototypy
• Historia kultury umysłowej w Europie wczesnego średniowiecza (476 - ok. 750 r.)
• Żywe tarcze Hitlera
• Siła bezsilnych. Historia Komitetu Obrony Robotników
• Inskrypcje nagrobne pogranicza polsko-ukraińśkiego
• Franciszek Ksawery Drucki-Lubecki i cud gospodarczy Królestwa Polskiego