


Handel i handlowcy na ziemiach polskich na przestrzeni wieków
GAJTRok wydania: 2024
Seria: Wrocławskie Spotkania z Historią Gospodarczą
ISBN: 978-83-66292-41-3
Oprawa: miękka
Ilość stron: 224
Wymiary: 155 x 235
Dostępność: Na półce
49.00 zł
Początkowo, w epoce tzw. bulionizmu, koncentrowano się głównie na kwestii gromadzenia i posiadania kruszców jako miernik sukcesu w gospodarowaniu. W XVI w. i kolejnych stuleciach nowożytności, gdy ruszyła eksploracja Nowego Świata, a Europejczycy przetarli nową drogę do bogactw Azji Dalekiej, patrzono już na ekonomię szerzej, utożsamiając gospodarkę z obrotem handlowym...
(opis wydawcy)
Spis treści:
Tomasz Głowiński – Wstęp /9
Handel detaliczny
Jarosław Szymański – Ordynacje handlu detalicznego dla Wrocławia z lat 1608 i 1752 /15
Tomasz Piędzioch – Handel w powojennym Wrocławiu (1945–1947) /27
Bartosz Kruk – „Lepszy gram handlu...” Bazary, giełdy i targowiska we Wrocławiu po II wojnie światowej /35
Karolina Rybicka – Powszechne Domy Towarowe na Dolnym Śląsku w początkach ich istnienia (1947–1949) /64
Marek Cetwiński – Wędrowny kramarz w świecie gospodarki planowej (studium przypadku) /73
Handel zagraniczny
Wojciech Morawski – Eksport wołów z Ukrainy w czasach nowożytnych /83
Piotr Badyna – Handel drewnem i jego wyrobami w II RP w latach 1924–1938, ze szczególnym uwzględnieniem eksportu – między teorią a praktyką /91
Dawid Keller – Kolej i handel – próba identyfikacji wzajemnych relacji na wybranych przykładach /114
Łukasz Dwilewicz – Miejsce centralnych zarządów przemysłu w systemie handlu zagranicznego Polski Ludowej w latach 1945–1948 – zarys problemu /133
Piotr Franaszek – Kontakty handlowe Polski z Austrią w latach 1945–1990 /150
Krzysztof Popiński, Aleksandra Sikora – Import uzbrojenia i wyposażenia wojskowego do Polski po 2001 roku /164
Reklama a handel
Iwona Kawalla-Lulewicz – Reklama na ziemiach polskich na przełomie XIX i XX wieku – wybrane aspekty /185
Sławomir Kamosiński – U progu narodzin społeczeństwa konsumpcyjnego. Reklama i ogłoszenia w polskiej prasie w latach 1989–1990 na przykładzie „Gazety Wyborczej”, „Wprost”, „Kobiety i Życia” oraz „Przyjaciółki” /205
(opis wydawcy)
Spis treści:
Tomasz Głowiński – Wstęp /9
Handel detaliczny
Jarosław Szymański – Ordynacje handlu detalicznego dla Wrocławia z lat 1608 i 1752 /15
Tomasz Piędzioch – Handel w powojennym Wrocławiu (1945–1947) /27
Bartosz Kruk – „Lepszy gram handlu...” Bazary, giełdy i targowiska we Wrocławiu po II wojnie światowej /35
Karolina Rybicka – Powszechne Domy Towarowe na Dolnym Śląsku w początkach ich istnienia (1947–1949) /64
Marek Cetwiński – Wędrowny kramarz w świecie gospodarki planowej (studium przypadku) /73
Handel zagraniczny
Wojciech Morawski – Eksport wołów z Ukrainy w czasach nowożytnych /83
Piotr Badyna – Handel drewnem i jego wyrobami w II RP w latach 1924–1938, ze szczególnym uwzględnieniem eksportu – między teorią a praktyką /91
Dawid Keller – Kolej i handel – próba identyfikacji wzajemnych relacji na wybranych przykładach /114
Łukasz Dwilewicz – Miejsce centralnych zarządów przemysłu w systemie handlu zagranicznego Polski Ludowej w latach 1945–1948 – zarys problemu /133
Piotr Franaszek – Kontakty handlowe Polski z Austrią w latach 1945–1990 /150
Krzysztof Popiński, Aleksandra Sikora – Import uzbrojenia i wyposażenia wojskowego do Polski po 2001 roku /164
Reklama a handel
Iwona Kawalla-Lulewicz – Reklama na ziemiach polskich na przełomie XIX i XX wieku – wybrane aspekty /185
Sławomir Kamosiński – U progu narodzin społeczeństwa konsumpcyjnego. Reklama i ogłoszenia w polskiej prasie w latach 1989–1990 na przykładzie „Gazety Wyborczej”, „Wprost”, „Kobiety i Życia” oraz „Przyjaciółki” /205
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także: