Koleje elektryczne na Dolnym Śląsku
EurosprinterRok wydania: 2015
ISBN: 978-83-63652-15-9
Oprawa: twarda
Ilość stron: 160
Wymiary: 215 x 300
Dostępność: Niedostępna
90.00 zł
Od wydawcy:
"Dolny Śląsk słynie z przeróżnych tajemnic, dziwnych niedokończonych obiektów i ukrytych w dawnych szybach skarbach. Z pewnością jedną z największych "tajemnic" kolejowych tego regionu przez wiele dziesięcioleci był demontaż zelektryfikowanej sieci kolei elektrycznych i wywiezienie urządzeń, sieci, wyposażenia i taboru do ZSRR. Do 1989 roku nie można było oficjalnie pisać o dawnej elektrycznej kolei mimo że wielu zastanawiało się co robią bramki trakcyjne na stacjach takich jak Lubawka które na mapach z czasów PRL nie widniały jako zelektryfikowane. Ponieważ na rynku niemieckim ukazała się świetna książka na ten temat, postanowiliśmy wydać ją w naszym kraju. Temat zdecydowanie warty zgłębienia przez polskich czytelników. Ta elektryczna sieć pomiędzy Zgorzelcem, Wałbrzychem i Wrocławiem była mistrzostwem ówczesnej wiedzy i inżynierii. Przywodzi to nieco na myśl dawne dzieje cywilizacji którymi się fascynujemy, a po których zostały w różnym stanie budowle, ich ruiny czy grobowce. Po Elektrycznej Śląskiej Kolei Górskiej i innych zelektryfikowanych jej odnogach zostało niewiele ale... w książce podziwiać będzie można mnóstwo naprawdę pięknych zdjęć które zebrali autorzy. Jeśli dodamy do tego staranność naszego składu i druku, zapewniamy że będzie to wspaniały album który polecamy miłośnikom starej kolei i tym którzy fascynują się historią i tajemnicami Dolnego Śląska".
"Dolny Śląsk słynie z przeróżnych tajemnic, dziwnych niedokończonych obiektów i ukrytych w dawnych szybach skarbach. Z pewnością jedną z największych "tajemnic" kolejowych tego regionu przez wiele dziesięcioleci był demontaż zelektryfikowanej sieci kolei elektrycznych i wywiezienie urządzeń, sieci, wyposażenia i taboru do ZSRR. Do 1989 roku nie można było oficjalnie pisać o dawnej elektrycznej kolei mimo że wielu zastanawiało się co robią bramki trakcyjne na stacjach takich jak Lubawka które na mapach z czasów PRL nie widniały jako zelektryfikowane. Ponieważ na rynku niemieckim ukazała się świetna książka na ten temat, postanowiliśmy wydać ją w naszym kraju. Temat zdecydowanie warty zgłębienia przez polskich czytelników. Ta elektryczna sieć pomiędzy Zgorzelcem, Wałbrzychem i Wrocławiem była mistrzostwem ówczesnej wiedzy i inżynierii. Przywodzi to nieco na myśl dawne dzieje cywilizacji którymi się fascynujemy, a po których zostały w różnym stanie budowle, ich ruiny czy grobowce. Po Elektrycznej Śląskiej Kolei Górskiej i innych zelektryfikowanych jej odnogach zostało niewiele ale... w książce podziwiać będzie można mnóstwo naprawdę pięknych zdjęć które zebrali autorzy. Jeśli dodamy do tego staranność naszego składu i druku, zapewniamy że będzie to wspaniały album który polecamy miłośnikom starej kolei i tym którzy fascynują się historią i tajemnicami Dolnego Śląska".
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Koleje wąskotorowe na Kurpiach
• Kolej wąskotorowa Piotrków-Sulejów
• Kolej wąskotorowa Rogów-Rawa-Biała
• Dziwolągi heraldyczne
• Tramwajem przez Stadt Warschau
• Koleją z Jasła do Rzeszowa
• Kolej wąskotorowa Wieluń - Praszka - Olesno
• Rosja Kryminalne dzieje Imperium
• Kreisbildstelle Turek/Wartheland
• Trałowce rzeczne typu T Statek minowo-gazowy Mątwa, holownik ratowniczy Neptun
• Kolej wąskotorowa Piotrków-Sulejów
• Kolej wąskotorowa Rogów-Rawa-Biała
• Dziwolągi heraldyczne
• Tramwajem przez Stadt Warschau
• Koleją z Jasła do Rzeszowa
• Kolej wąskotorowa Wieluń - Praszka - Olesno
• Rosja Kryminalne dzieje Imperium
• Kreisbildstelle Turek/Wartheland
• Trałowce rzeczne typu T Statek minowo-gazowy Mątwa, holownik ratowniczy Neptun