Krajobraz po Grunwaldzie
Oficyna AuroraRok wydania: 2011
ISBN: 978-83-932630-1-1
Oprawa: miękka
Ilość stron: 52
Wymiary: 165 x 235
Dostępność: Niedostępna
38.20 zł
Opis wydawcy:
"Prapremiera monodramu prezentowanego w tej publikacji odbyła się 31 grudnia 1970 roku, na Placu Wolnica w Krakowie. W podziemiach starego ratusza, w niewielkiej piwnicy mieścił się „Teatr eref 66”, założony przez Ryszarda Filipskiego. Założyciel tego teatru, powołując tę niewielką scenę, stwierdzając publicznie, że każdy winien jest ojczyźnie tyle, na ile go stać, zaprosił do współpracy kilku krakowskich aktorów. Kolejno prezentowano monodramy o charakterze zdecydowanie patriotycznym. Na biało-czerwonym afiszu pojawił się znaczący adres: „Teatr eref 66 mieści się na Placu Wolnica 1 w Krakowie i proponuje tylko rzeczy oczywiste!”.
Monodram „Krajobraz po Grunwaldzie” w swej zasadniczej części mówi o sprawach, które rozstrzygane były w latach 1414 – 1418 w Kościele rzymsko-katolickim. Przedstawiony na Soborze w Konstancji spór polsko-krzyżacki poddany został najwyższemu papieskiemu osądowi! Sądzić należy, że Filipski komponował swój monodram nie tylko po to, by przypomnieć hasło eksterminacji Polaków i ich króla, które sześćset lat temu zostało wyartykułowane przed najwybitniejszymi umysłami ówczesnego świata. Dziś pewne jest, że autor monodramu został sprowokowany opublikowanym w tym czasie orędziem biskupów polskich proszących niemieckich biskupów o wybaczenie!"
"Prapremiera monodramu prezentowanego w tej publikacji odbyła się 31 grudnia 1970 roku, na Placu Wolnica w Krakowie. W podziemiach starego ratusza, w niewielkiej piwnicy mieścił się „Teatr eref 66”, założony przez Ryszarda Filipskiego. Założyciel tego teatru, powołując tę niewielką scenę, stwierdzając publicznie, że każdy winien jest ojczyźnie tyle, na ile go stać, zaprosił do współpracy kilku krakowskich aktorów. Kolejno prezentowano monodramy o charakterze zdecydowanie patriotycznym. Na biało-czerwonym afiszu pojawił się znaczący adres: „Teatr eref 66 mieści się na Placu Wolnica 1 w Krakowie i proponuje tylko rzeczy oczywiste!”.
Monodram „Krajobraz po Grunwaldzie” w swej zasadniczej części mówi o sprawach, które rozstrzygane były w latach 1414 – 1418 w Kościele rzymsko-katolickim. Przedstawiony na Soborze w Konstancji spór polsko-krzyżacki poddany został najwyższemu papieskiemu osądowi! Sądzić należy, że Filipski komponował swój monodram nie tylko po to, by przypomnieć hasło eksterminacji Polaków i ich króla, które sześćset lat temu zostało wyartykułowane przed najwybitniejszymi umysłami ówczesnego świata. Dziś pewne jest, że autor monodramu został sprowokowany opublikowanym w tym czasie orędziem biskupów polskich proszących niemieckich biskupów o wybaczenie!"
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Kredyt i wojna tom 1
• „... a małe dzieci do ognia wrzucali”
• Kronika templariusza z Tyru 1243 - 1314
• Nomadyczna Europa
• Kredyt i wojna tom 2
• Konstytucja 3 maja 1791 roku Constitution of May 3rd, 1791
• Ustrojowe aspekty funkcjonowania samorządu terytorialnego w II Rzeczypospolitej
• Kawaleryę mieliśmy nadwerężoną...
• Bauhaus - nauczanie/nowy człowiek
• Nauka a ideologia. Matematycy i matematyka w III Rzeszy
• „... a małe dzieci do ognia wrzucali”
• Kronika templariusza z Tyru 1243 - 1314
• Nomadyczna Europa
• Kredyt i wojna tom 2
• Konstytucja 3 maja 1791 roku Constitution of May 3rd, 1791
• Ustrojowe aspekty funkcjonowania samorządu terytorialnego w II Rzeczypospolitej
• Kawaleryę mieliśmy nadwerężoną...
• Bauhaus - nauczanie/nowy człowiek
• Nauka a ideologia. Matematycy i matematyka w III Rzeszy