Miasto w ruchu
Wyd. Naukowe UMKRok wydania: 2019
Seria: Monografie FNP / seria humanistyczna
ISBN: 978-83-231-4101-3
Oprawa: twarda z obwolutą
Ilość stron: 510
Wymiary: 155 x 215
Dostępność: Dostępna za 3-5 dni
42.00 zł
Kiedy życie miejskie zaczęło tętnić dłużej i głośniej? Kiedy piesi utracili pierwszeństwo w ruchu drogowym, a dorożki konne zostały wyparte przez samochodowe taksówki? Co spowodowało, że na początku XX wieku urzędnik miejski podróżował ponaddwukrotnie szybciej od robotnika?
Wraz z powstaniem i rozwojem silnika spalinowego oraz elektrycznego pojawiła się komunikacja miejska, powozy konne były zastępowane przez samochody, mieszkańcy korzystali z rowerów i motocykli. Zmieniły się warunki podróżowania w przestrzeni miejskiej. Jednak przemiany te nie były dostępne w równym stopniu wszystkim grupom społecznym. Możliwości szybszego i nowoczesnego przemieszczania stały się nowym przejawem rozwarstwienia społecznego.
Książka ta prezentuje proces zmian, jakie zaszły w sposobach podróżowania w przestrzeni miejskiej Torunia w latach 1891–1939. Autor podejmuje próbę udzielenia odpowiedzi na pytania: jak zmieniały się prędkość i jakość przemieszczania się w mieście, jak kształtowały się ruch uliczny i jego natężenie oraz jak przebiegał proces organizacji i prawnej regulacji ruchu. Znajomość tych zagadnień pozwala spojrzeć na miasto w szerszej perspektywie, pokazując wpływ procesów modernizacyjnych na funkcjonowanie społeczności miejskiej.
Wraz z powstaniem i rozwojem silnika spalinowego oraz elektrycznego pojawiła się komunikacja miejska, powozy konne były zastępowane przez samochody, mieszkańcy korzystali z rowerów i motocykli. Zmieniły się warunki podróżowania w przestrzeni miejskiej. Jednak przemiany te nie były dostępne w równym stopniu wszystkim grupom społecznym. Możliwości szybszego i nowoczesnego przemieszczania stały się nowym przejawem rozwarstwienia społecznego.
Książka ta prezentuje proces zmian, jakie zaszły w sposobach podróżowania w przestrzeni miejskiej Torunia w latach 1891–1939. Autor podejmuje próbę udzielenia odpowiedzi na pytania: jak zmieniały się prędkość i jakość przemieszczania się w mieście, jak kształtowały się ruch uliczny i jego natężenie oraz jak przebiegał proces organizacji i prawnej regulacji ruchu. Znajomość tych zagadnień pozwala spojrzeć na miasto w szerszej perspektywie, pokazując wpływ procesów modernizacyjnych na funkcjonowanie społeczności miejskiej.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Droga do wolności. Wspomnienia z lat 1895-1945
• Praktyki flirtu i podrywu
• Michałkowice - wieś i dwór na przestrzeni dziejów
• Białe kontra czerwone
• O obowiązku szukania
• Moja Europa Dwa eseje o Europie zwanej Środkową
• Moda polska
• Przyjaciel друг
• Koniec radzieckiego życia
• Arkusz Katowice Pas 47 Słup 28 Polska mapa taktyczna 1:100000 ŚLĄSK
• Praktyki flirtu i podrywu
• Michałkowice - wieś i dwór na przestrzeni dziejów
• Białe kontra czerwone
• O obowiązku szukania
• Moja Europa Dwa eseje o Europie zwanej Środkową
• Moda polska
• Przyjaciel друг
• Koniec radzieckiego życia
• Arkusz Katowice Pas 47 Słup 28 Polska mapa taktyczna 1:100000 ŚLĄSK