Moda a społeczeństwo konsumpcyjne
Wyd. Uniwersytetu WrocławskiegoRok wydania: 2019
ISBN: 978-83-229-3650-4
Oprawa: miękka
Ilość stron: 188
Wymiary: 170 x 235
Dostępność: Na półce
40.30 zł
Monografia stanowi zwieńczenie długofalowego procesu badawczego, realizowanego przez autorkę, nad modą i jej funkcjonowaniem we współczesnym społeczeństwie polskim. W opracowaniu zaprezentowano i omówiono najważniejsze koncepcje, teorie, definicje związane z modą, pozwalające na prześledzenie zmian związanych z rozszerzeniem definiowania mody poprzez kontekst konsumencki, a nie tylko strukturalny. Wyniki badań świadczą o tym, że moda często stanowi zasadniczy aspekt życia, w wielu przypadkach można nawet mówić o jej dominującej roli i podporządkowywaniu jej różnych sytuacji życia codziennego. Niekiedy podążanie za trendami stanowi „być albo nie być” w grupie (pełnione funkcje zawodowe, towarzyskie). Moda może być także rozumiana i postrzegana w kategorii komunikatu odnoszącego się do statusu społecznego i materialnego, a także kreowania swojej tożsamości oraz wywierania wrażenia poprzez ubiór na innych.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Etnograficzne didaskalia
• Early medieval axes from the territory of Poland
• Dawna moda dziecięca
• Metamorfozy społeczne. Tom 18, część I
• Gejerel. Mniejszości seksualne w PRL-u
• Michałowski malarstwo/painting
• Encyklopedia Solidarności. Opozycja w PRL 1976–1989. Tom 3
• Moda patriotyczna w stroju i jego dodatkach od konfederacji barskiej do XX wieku
• Pamięć Kresów - Kresy w pamięci
• Zwykli ludzie
• Early medieval axes from the territory of Poland
• Dawna moda dziecięca
• Metamorfozy społeczne. Tom 18, część I
• Gejerel. Mniejszości seksualne w PRL-u
• Michałowski malarstwo/painting
• Encyklopedia Solidarności. Opozycja w PRL 1976–1989. Tom 3
• Moda patriotyczna w stroju i jego dodatkach od konfederacji barskiej do XX wieku
• Pamięć Kresów - Kresy w pamięci
• Zwykli ludzie