Pomiędzy klasycznością a romantycznością
Instytut LiteraturyII
ISBN: 978-83-8138-547-3
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 326
Wymiary: 170 x 240
Dostępność: Na półce
39.20 zł
Monika Stankiewicz-Kopeć, dr hab. – absolwentka polonistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim, profesor Akademii Ignatianum w Krakowie (prorektor ds. studenckich, kierownik Katedry Dziedzictwa Kulturowego), zastępczyni redaktora czasopisma naukowego „Rocznik Filozoficzny Ignatianum”, członkini redakcji „Perspektyw Kultury”. Zainteresowania badawcze Autorki to m.in.: konteksty i recepcja literatury i kultury XIX wieku (zwłaszcza jego pierwszej połowy); problematyka urbanistyczna i cywilizacyjna oraz spory modernizacyjne w piśmiennictwie polskim pierwszej połowy XIX wieku; rola i znaczenie jezuitów w kulturze polskiej.
Oprócz niniejszej monografii Autorka wydała jeszcze dwie inne: Pominięte, niedocenione, niedokończone. Studia i rozprawy o kulturze literackiej XIX wieku (2013) oraz Miasto i cywilizacja w kontekście sporów modernizacyjnych w piśmiennictwie polskim lat 1800–1830. Studia (2018). Pod jej redakcją ukazało się pięć monografii naukowych, m.in.: Rzecz o dziele Piotra Skargi SJ (2013); Narodziny Rzeczpospolitej Krakowskiej (2016); Ślady Szekspira. Jego dzieło w literaturze i teatrze (2018). W jej opracowaniu wyszły Obrazy litewskie Ignacego Chodźki (2010), jest również autorką ponad 50 artykułów naukowych.
Oprócz niniejszej monografii Autorka wydała jeszcze dwie inne: Pominięte, niedocenione, niedokończone. Studia i rozprawy o kulturze literackiej XIX wieku (2013) oraz Miasto i cywilizacja w kontekście sporów modernizacyjnych w piśmiennictwie polskim lat 1800–1830. Studia (2018). Pod jej redakcją ukazało się pięć monografii naukowych, m.in.: Rzecz o dziele Piotra Skargi SJ (2013); Narodziny Rzeczpospolitej Krakowskiej (2016); Ślady Szekspira. Jego dzieło w literaturze i teatrze (2018). W jej opracowaniu wyszły Obrazy litewskie Ignacego Chodźki (2010), jest również autorką ponad 50 artykułów naukowych.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także: