

Pożydowskie. Niewygodna pamięć
ZnakRok wydania: 2024
ISBN: 978-83-240-7748-9
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 476
Wymiary: 140 x 205
Dostępność: Dostępna za 3-5 dni
47.00 zł
Opis wydawcy:
"„W żadnym innym języku nie ma tego słowa. W niemal żadnym innym kraju nie ma tego zjawiska.
I nigdzie się tak bardzo nie milczy o pożydowskim jak w Polsce – kraju, w którym bardziej niż
w jakimkolwiek innym należałoby o nim mówić. Agnieszka Dobkiewicz prowadzi czytelników śladami rozmaitych pożydowskich miejsc, przedmiotów, wspomnień i spraw i odkrywa przed nimi nieznane karty historii Polski. To nie powinno dziwić: wszak Polska jest najbardziej może pożydowska i żyje
w niekończącej się traumie tej niekończącej się nieobecności.”
KONSTANTY GEBERT
JAK DALEKO W GŁĄB POLSKIEJ TOŻSAMOŚCI SIĘGAJĄ ŻYDOWSKIE KORZENIE?
Od baśniowych ilustracji Jana Marcina Szancera, przez kaliskie lalki szirlejki, aż do koszernych pierników toruńskich – autorka poszukuje odpowiedzi na pytanie, kiedy cudze zaczyna być własne,
a (po)żydowskie przeistacza się w polskie.
"„W żadnym innym języku nie ma tego słowa. W niemal żadnym innym kraju nie ma tego zjawiska.
I nigdzie się tak bardzo nie milczy o pożydowskim jak w Polsce – kraju, w którym bardziej niż
w jakimkolwiek innym należałoby o nim mówić. Agnieszka Dobkiewicz prowadzi czytelników śladami rozmaitych pożydowskich miejsc, przedmiotów, wspomnień i spraw i odkrywa przed nimi nieznane karty historii Polski. To nie powinno dziwić: wszak Polska jest najbardziej może pożydowska i żyje
w niekończącej się traumie tej niekończącej się nieobecności.”
KONSTANTY GEBERT
JAK DALEKO W GŁĄB POLSKIEJ TOŻSAMOŚCI SIĘGAJĄ ŻYDOWSKIE KORZENIE?
Od baśniowych ilustracji Jana Marcina Szancera, przez kaliskie lalki szirlejki, aż do koszernych pierników toruńskich – autorka poszukuje odpowiedzi na pytanie, kiedy cudze zaczyna być własne,
a (po)żydowskie przeistacza się w polskie.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także: