Samolot CSS-13 we wspomnieniach agrolotników
Muzeum Narodowe Rolnictwa w SzreniawieRok wydania: 2020
ISBN: 978-83-64119-71-2
Oprawa: twarda
Ilość stron: 154
Wymiary: 190 x 260
Dostępność: Na półce
42.00 zł
Na przeszło 140 stronach zamieszczono bogatą ikonografię (ok. 120 zdjęć), rys historyczny samolotu CSS-13, zwłaszcza szreniawskiego egzemplarza, a przede wszystkim związane z tym typem samolotu wspomnienia siedmiu zasłużonych polskich pilotów rolniczych: Lecha Banasiaka, Ryszarda Kosioła, Bernarda Wolnego, Jerzego Kwiecińskiego, Stefana Wekera, Krzysztofa Machnackiego i Bogdana Likusa.
Prace nad książką rozpoczęto w 2018 roku w związku z szeregiem ważnych dla samolotu CSS-13 jubileuszy. W tamtym roku przypadały: 90. rocznica pierwszego lotu U-2, czyli pierwowzoru CSS-13, a także 70. rocznica pierwszego lotu CSS-13. Co więcej, w 2018 roku obchodzona była 50. rocznica przekazania samolotu CSS-13 o numerze rejestracyjnym SP-AHS do zbiorów ówczesnego Muzeum Rolnictwa w Szreniawie. Samolot ten stanowił zaczątek szreniawskiej kolekcji rolniczych statków powietrznych. Do muzeum trafiła maszyna aeroklubowa, ale miała ona przypominać, że po drugiej wojnie światowej to właśnie „Kukuruźniki” rzucono do walki ze szkodnikami lasów i pól uprawnych.
Prowadzone na przełomie lat 40. i 50. akcje agrolotnicze pamiętają już tylko nieliczni polscy piloci rolniczy. Z tego wąskiego grona relacje złożyli Lech Banasiak i Ryszard Kosioł. Pozostali z wymienionych tu pilotów agrolotniczych nie opylali wprawdzie pól i lasów z CSS-13, ale podzielili się wspomnieniami na temat swych lotów szkolnych i aeroklubowych, a także o skokach ze spadochronem wykonywanych z tego typu samolotu.
Prace nad książką rozpoczęto w 2018 roku w związku z szeregiem ważnych dla samolotu CSS-13 jubileuszy. W tamtym roku przypadały: 90. rocznica pierwszego lotu U-2, czyli pierwowzoru CSS-13, a także 70. rocznica pierwszego lotu CSS-13. Co więcej, w 2018 roku obchodzona była 50. rocznica przekazania samolotu CSS-13 o numerze rejestracyjnym SP-AHS do zbiorów ówczesnego Muzeum Rolnictwa w Szreniawie. Samolot ten stanowił zaczątek szreniawskiej kolekcji rolniczych statków powietrznych. Do muzeum trafiła maszyna aeroklubowa, ale miała ona przypominać, że po drugiej wojnie światowej to właśnie „Kukuruźniki” rzucono do walki ze szkodnikami lasów i pól uprawnych.
Prowadzone na przełomie lat 40. i 50. akcje agrolotnicze pamiętają już tylko nieliczni polscy piloci rolniczy. Z tego wąskiego grona relacje złożyli Lech Banasiak i Ryszard Kosioł. Pozostali z wymienionych tu pilotów agrolotniczych nie opylali wprawdzie pól i lasów z CSS-13, ale podzielili się wspomnieniami na temat swych lotów szkolnych i aeroklubowych, a także o skokach ze spadochronem wykonywanych z tego typu samolotu.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Katastrofy - Awarie - Uszkodzenia w polskim lotnictwie wojskowym 1961-1970
• Zatopić III Rzeszę
• ABC Ziemiańskiego Dworu
• Nowoczesne O syberyjskich miastach okresu radzieckiego
• Dziś nie może już ślepa rutyna prowadzić rolnika
• Wojskowość Słowian połabskich Tom II
• Samolot PZL-101 Gawron we wspomnieniach agrolotników
• Kubańczycy
• Rycerze
• 100 lat polskich skrzydeł Mi-2
• Zatopić III Rzeszę
• ABC Ziemiańskiego Dworu
• Nowoczesne O syberyjskich miastach okresu radzieckiego
• Dziś nie może już ślepa rutyna prowadzić rolnika
• Wojskowość Słowian połabskich Tom II
• Samolot PZL-101 Gawron we wspomnieniach agrolotników
• Kubańczycy
• Rycerze
• 100 lat polskich skrzydeł Mi-2