

Szkolenie i doskonalenie polskich pilotów w szkołach i pułkach lotniczych w latach 1918 - 1939
Lotnicza Akademia WojskowaRok wydania: 2023
Seria: Biblioteka Lotnicza. Dokumenty
ISBN: 978-83-66514-69-0
Oprawa: miękka
Ilość stron: 216
Wymiary: 175 x 250
Dostępność: Na półce
39.90 zł
Fragment wstępu:
"Głównym celem badań w tym zakresie było ustalenie uwarunkowań ewolucji przebiegu szkolenia pilotów w szkolnictwie wojskowym
i jego doskonalenia w pułkach lotniczych w latach 1921–1939. Wpłynęły one na kształcenie zawodowe pilotów, a w szczególności na ich
przygotowanie do walki. Podjęcie tych badań wynika także z potrzeby analizy uwarunkowań ówczesnego procesu kształcenia podchorążych dla podkreślenia ciągłości procesu dydaktycznego w „Szkole Orląt” w niemal 100-letniej jej historii. Przedstawione wyniki badań
powinny ujawnić aktualną do dziś listę potencjalnych zagrożeń, które mogą zaistnieć w czasie przygotowania i doskonalenia kadr lotniczych w warunkach pokoju lub zagrożenia konfliktem. Przedstawione w opracowaniu ustalenia mogą stanowić również istotne źródło informacji, doświadczeń i wniosków mających wartość nie tylko historyczną, ale i praktyczną, służącą np. współczesnej analizie zasad dydaktyki lotniczej w procesie kształcenia teoretycznego i praktycznego pilotów w szkolnictwie i jednostkach bojowych. Główny problem badawczy obejmuje analizę uwarunkowań i złożoności całego procesu kształcenia zawodowego, a w szczególności praktycznego szkolenia i doskonalenia pilotów w powietrzu w latach 1921–1939. Starano się prześledzić zmiany w doktrynie ówczesnego użycia polskiego lotnictwa w walce i wyciągnąć wnioski wynikające z zakładanego wówczas przez kierownictwo Sił Zbrojnych jego zastosowania w charakterze broni pomocniczej, wspierającej wojska lądowe w działaniach bojowych. Badaniami objęto przede wszystkim założenia organizacyjno-metodyczne szkolenia lotniczego, dostępne treści programów i planów, zgodnie z którymi prowadzono praktyczne szkolenie uczniów-pilotów, a następnie proces ich doskonalenia w pułkach lotniczych.
Zaznaczyć należy, że ogólnie przeanalizowano proces doskonalenia pilotów-instruktorów w zakresie ich przygotowania zawodowego, tylko w części uzupełniającej ich wiedzę i umiejętności oraz częściowo nawyki, niezbędne pilotowi w przygotowaniu się do wykonywania zadań bojowych".
"Głównym celem badań w tym zakresie było ustalenie uwarunkowań ewolucji przebiegu szkolenia pilotów w szkolnictwie wojskowym
i jego doskonalenia w pułkach lotniczych w latach 1921–1939. Wpłynęły one na kształcenie zawodowe pilotów, a w szczególności na ich
przygotowanie do walki. Podjęcie tych badań wynika także z potrzeby analizy uwarunkowań ówczesnego procesu kształcenia podchorążych dla podkreślenia ciągłości procesu dydaktycznego w „Szkole Orląt” w niemal 100-letniej jej historii. Przedstawione wyniki badań
powinny ujawnić aktualną do dziś listę potencjalnych zagrożeń, które mogą zaistnieć w czasie przygotowania i doskonalenia kadr lotniczych w warunkach pokoju lub zagrożenia konfliktem. Przedstawione w opracowaniu ustalenia mogą stanowić również istotne źródło informacji, doświadczeń i wniosków mających wartość nie tylko historyczną, ale i praktyczną, służącą np. współczesnej analizie zasad dydaktyki lotniczej w procesie kształcenia teoretycznego i praktycznego pilotów w szkolnictwie i jednostkach bojowych. Główny problem badawczy obejmuje analizę uwarunkowań i złożoności całego procesu kształcenia zawodowego, a w szczególności praktycznego szkolenia i doskonalenia pilotów w powietrzu w latach 1921–1939. Starano się prześledzić zmiany w doktrynie ówczesnego użycia polskiego lotnictwa w walce i wyciągnąć wnioski wynikające z zakładanego wówczas przez kierownictwo Sił Zbrojnych jego zastosowania w charakterze broni pomocniczej, wspierającej wojska lądowe w działaniach bojowych. Badaniami objęto przede wszystkim założenia organizacyjno-metodyczne szkolenia lotniczego, dostępne treści programów i planów, zgodnie z którymi prowadzono praktyczne szkolenie uczniów-pilotów, a następnie proces ich doskonalenia w pułkach lotniczych.
Zaznaczyć należy, że ogólnie przeanalizowano proces doskonalenia pilotów-instruktorów w zakresie ich przygotowania zawodowego, tylko w części uzupełniającej ich wiedzę i umiejętności oraz częściowo nawyki, niezbędne pilotowi w przygotowaniu się do wykonywania zadań bojowych".
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Szable Marszałka Józefa Piłsudskiego
• Tajny zamek Książ tom 2
• Skarb Talleyrandów
• W kręgu U-bootów cz. 5
• Tragedia „Karasia” z 55 eskadry pod Wołominem
• Sekrety Czarnobyla
• Notatki szeregowego radiotelegrafisty
• Wizerunki śląskiego harcerstwa w latach wojny i okupacji
• Społeczeństwo w wojsku, wojsko w społeczeństwie w XIX i XX wieku
• Walki o Lwów 1918-1919. Dzienniki bojowe Grup Operacyjnych gen. Leśniewskiego i gen. Jędrzejewskiego
• Tajny zamek Książ tom 2
• Skarb Talleyrandów
• W kręgu U-bootów cz. 5
• Tragedia „Karasia” z 55 eskadry pod Wołominem
• Sekrety Czarnobyla
• Notatki szeregowego radiotelegrafisty
• Wizerunki śląskiego harcerstwa w latach wojny i okupacji
• Społeczeństwo w wojsku, wojsko w społeczeństwie w XIX i XX wieku
• Walki o Lwów 1918-1919. Dzienniki bojowe Grup Operacyjnych gen. Leśniewskiego i gen. Jędrzejewskiego