
Kategoria
ludzie, czasy, obyczaje , podróże w czasie i przestrzeni
Okres historyczny
historia najnowsza

Okres historyczny



Ukryty modernizm
KarakterRok wydania: 2015
ISBN: 978-83-62376-62-9
Oprawa: miękka
Ilość stron: 200
Wymiary: 195 x 270
Dostępność: Niedostępna
42.50 zł
Kilka lat temu szwajcarski architekt Christian Kerez wygrał konkurs na projekt budynku Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Jego projekt, ostatecznie niezrealizowany, nawiązywał wprost do modernistycznej architektury stolicy. Nieprzypadkowo, gdyż Kerez zachwycił się właśnie tym, co inni chcieliby zapomnieć i wymazać z mapy miasta: modernistycznymi budynkami epoki komunizmu.
"Ukryty modernizm” przedstawia więc Warszawę widzianą z innej perspektywy niż ta, do której przywykliśmy na co dzień. Efekt ten wzmacniają jeszcze fotografie wykonane przez innego Szwajcara, bardzo w Polsce zadomowionego, Nicolasa Grospierre'a, a także znakomite fotografie archiwalne. Książka portretuje 30 warszawskich obiektów – od Pałacu Kultury, Ściany Wschodniej czy nieistniejącego już Pawilonu Chemii przy ulicy Brackiej, po leżące nieco dalej od centrum piętrowy garaż przy ulicy Woronicza czy Skwer Tekli Bądarzewskiej; zdjęciom towarzyszą rysunki architektoniczne i plany. Komentarz przynosi rozmowa Jana Strumiłły z Christianem Kerezem, który tłumaczy, co wartościowego dostrzegł w warszawskiej architekturze i dlaczego to miasto tak mu się podoba.
"Ukryty modernizm” przedstawia więc Warszawę widzianą z innej perspektywy niż ta, do której przywykliśmy na co dzień. Efekt ten wzmacniają jeszcze fotografie wykonane przez innego Szwajcara, bardzo w Polsce zadomowionego, Nicolasa Grospierre'a, a także znakomite fotografie archiwalne. Książka portretuje 30 warszawskich obiektów – od Pałacu Kultury, Ściany Wschodniej czy nieistniejącego już Pawilonu Chemii przy ulicy Brackiej, po leżące nieco dalej od centrum piętrowy garaż przy ulicy Woronicza czy Skwer Tekli Bądarzewskiej; zdjęciom towarzyszą rysunki architektoniczne i plany. Komentarz przynosi rozmowa Jana Strumiłły z Christianem Kerezem, który tłumaczy, co wartościowego dostrzegł w warszawskiej architekturze i dlaczego to miasto tak mu się podoba.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Usypać góry
• Uroczystości rodzinne w Wilnie za Augusta III (1733-1763)
• Ukraińskie Towarzystwo Społeczno-Kulturalne (1956-1990)
• Doświadczenia modernizmu
• Utrzymywanie czystości w wielkich miastach Prus Królewskich XVI-XVIII wieku
• Urzędnicy administracji państwowej Królestwa Polskiego w latach 1815-1866
• Ułani Jazłowieccy
• Modernizm w Nowej Hucie
• Dolinami rzek
• Tadeusz Mazowiecki
• Uroczystości rodzinne w Wilnie za Augusta III (1733-1763)
• Ukraińskie Towarzystwo Społeczno-Kulturalne (1956-1990)
• Doświadczenia modernizmu
• Utrzymywanie czystości w wielkich miastach Prus Królewskich XVI-XVIII wieku
• Urzędnicy administracji państwowej Królestwa Polskiego w latach 1815-1866
• Ułani Jazłowieccy
• Modernizm w Nowej Hucie
• Dolinami rzek
• Tadeusz Mazowiecki