Warszawa
VesperRok wydania: 2017
ISBN: 978-83-7731-252-0
Oprawa: twarda
Ilość stron: 304
Wymiary: 215 x 215
Dostępność: Na półce
52.50 zł
Samochód FSO Warszawa to szczególny pojazd w naszej historii gospodarczej i społecznej. To od jej produkcji – rozpoczętej jesienią 1951 roku – zaczęła się powojenna historia polskiego przemysłu samochodowego. Nie chodzi tu tylko o 22 lata wytwarzania Warszaw (1951–1973) i ponad 250 000 zbudowanych egzemplarzy tego pojazdu. To również dziesiątki tysięcy dostawczych Żuków i Nys, którym poczciwa Warszawa użyczyła podwozia i układu napędowego.
W życiu społecznym Polaków w latach 50. i 60. Warszawy odgrywały również ogromną rolę. Te auta z żerańskiej fabryki zdominowały na dwie dekady kilka dziedzin życia społecznego związanego z samochodami, na przykład taksówki, transport sanitarny, firmowe floty przedsiębiorstw państwowych, milicyjne radiowozy, naukę jazdy. Warszawy po prostu były wszędzie – w miastach i na prowincji, na wschodzie i na zachodzie kraju. W 1965 roku stanowiły 58% wszystkich samochodów zarejestrowanych wówczas w Polsce.
Dla młodych Czytelników to dziś zabytkowy polski samochód. Dla osób w wieku 50+ to auto pełne wspomnień. Jednym i drugim chcieliśmy tą książką opowiedzieć lub przypomnieć starą poczciwą Warszawę. Może niezbyt nowoczesną, ciężką i paliwożerną, ale naszą, z Żerania. Może to jest najlepszy powód, żeby ją kochać?
W życiu społecznym Polaków w latach 50. i 60. Warszawy odgrywały również ogromną rolę. Te auta z żerańskiej fabryki zdominowały na dwie dekady kilka dziedzin życia społecznego związanego z samochodami, na przykład taksówki, transport sanitarny, firmowe floty przedsiębiorstw państwowych, milicyjne radiowozy, naukę jazdy. Warszawy po prostu były wszędzie – w miastach i na prowincji, na wschodzie i na zachodzie kraju. W 1965 roku stanowiły 58% wszystkich samochodów zarejestrowanych wówczas w Polsce.
Dla młodych Czytelników to dziś zabytkowy polski samochód. Dla osób w wieku 50+ to auto pełne wspomnień. Jednym i drugim chcieliśmy tą książką opowiedzieć lub przypomnieć starą poczciwą Warszawę. Może niezbyt nowoczesną, ciężką i paliwożerną, ale naszą, z Żerania. Może to jest najlepszy powód, żeby ją kochać?
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Warszawski pamiętnik numizmatyczny cz.4
• Warownie jurajskie na starych widokówkach
• Syrena
• Warszawski pamiętnik numizmatyczny cz.1
• Polskie samochody osobowe z lat PRL
• Samochody w PRL. Rzecz o motoryzacji i nie tylko...
• Warszawa 1914-1920
• Warszawski pamiętnik numizmatyczny cz.3
• Warszawa 1656
• Witraże w zbiorach Muzeum Zamkowego w Malborku
• Warownie jurajskie na starych widokówkach
• Syrena
• Warszawski pamiętnik numizmatyczny cz.1
• Polskie samochody osobowe z lat PRL
• Samochody w PRL. Rzecz o motoryzacji i nie tylko...
• Warszawa 1914-1920
• Warszawski pamiętnik numizmatyczny cz.3
• Warszawa 1656
• Witraże w zbiorach Muzeum Zamkowego w Malborku