Zachować ekspresję, czyli o konserwacji rzemiosła afrykańskiego
Wyd. Naukowe UMKRok wydania: 2020
ISBN: 978-83-231-4428-1
Oprawa: miękka
Ilość stron: 46
Wymiary: 210 x 295
Dostępność: Na półce
28.00 zł
Ekspresja rzeźby afrykańskiej oraz symboliczna i rytualna funkcja, którą pełniły przedmioty związane z kulturą ludów zamieszkujących tereny dzisiejszej Nigerii, wymagały przedefiniowania sposobu podejścia do tego światowego dziedzictwa materialnego. Priorytetem stało się zachowanie śladów nie tylko obróbki, ale także użytkowania tych przedmiotów, będących nieodłącznym nośnikiem wartości, historii oraz tradycji etnicznych twórców.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Żydowskie korzenie szaty chrzcielnej, alby, cingulum i kolorów liturgicznych
• Majster Bieda czyli zakapiorskie Bieszczady
• Hitlerowcy, islamiści i narodziny nowożytnego Bliskiego Wschodu
• Posłannictwo historii czasu pogardy i zakłamania
• Strażnik pamięci w czasach amnezji
• Wincenty Lutosławski, Stanisław Pigoń. Korespondencja wzajemna (1908-1946)
• Synagoga Tempel i środowisko krakowskich Żydów postępowych
• Czesi. Studium historyczno-polityczne. Wojna o Śląsk Cieszyński
• Z dziejów Zgrupowania Partyzanckiego Jeszcze Polska nie zginęła
• Osadnictwo pradziejowe, średniowieczne i nowożytne w Lutolu Mokrym
• Majster Bieda czyli zakapiorskie Bieszczady
• Hitlerowcy, islamiści i narodziny nowożytnego Bliskiego Wschodu
• Posłannictwo historii czasu pogardy i zakłamania
• Strażnik pamięci w czasach amnezji
• Wincenty Lutosławski, Stanisław Pigoń. Korespondencja wzajemna (1908-1946)
• Synagoga Tempel i środowisko krakowskich Żydów postępowych
• Czesi. Studium historyczno-polityczne. Wojna o Śląsk Cieszyński
• Z dziejów Zgrupowania Partyzanckiego Jeszcze Polska nie zginęła
• Osadnictwo pradziejowe, średniowieczne i nowożytne w Lutolu Mokrym












powrót