Żydzi w kulturze muzycznej Galicji, tom 1
Wyd. Uniwersytetu RzeszowskiegoRok wydania: 2021
ISBN: 978-83-7996-913-5
Oprawa: miękka
Ilość stron: 348
Wymiary: 160 x 230
Dostępność: Na półce
39.00 zł
Walentyna Węgrzyn-Klisowska
Michal Josef Gusikov – żydowski wirtuoz gry na ksylofonie w XIX wieku i jego europejska sława
Tomasz Baranowski
Stefan Askenase jako wybitny pianista i pedagog. Szkic do portretu artysty w 35. rocznicę śmierci
Ewa Fedyczkowska
Światowa kariera Mieczysława Horszowskiego (1892-1993) - pinisty ambasadora kultury muzycznej przełomu wieków
Joanna Miklaszewska
Miniatury fortepianowe Ignacego Friedmana i Stanisława Lipskiego – studium porównawcze
Ewa Nidecka
Titurel – zapomniana rola operowa. Herman Horner (1892–1942) – wybitny bas-baryton z Rzeszowa
Jolanta Wąsacz-Krztoń
Debiut sceniczny Teresy Arkłowej i jej występy w teatrze lwowskim
Michał Klubiński
Muzyczna Rodzina Wolfsthalów – między Lwowem, Wiedniem, Berlinem a Warszawą
Karol Rzepecki
Wątki galicyjskie w działalności Józefa Wieniawskiego – przegląd źródeł
Anna Pachowicz
Kompozytor, aranżer, dyrygent, Żyd rodem z Tarnowa – Jerzy Gert (1908–1968)
Determinanty tożsamości żydowskiej
Stefan Münch
Muzyka w kręgu chasydów z Bobowej
Sylwia Jakubczyk-Ślęczka
Z Żydami i bez Żydów – o ich znaczeniu w kulturze muzycznej Galicji
Iwony Siedlaczek
Metafizyka żydowskich skrzypiec w kulturze nie tylko Galicji
Anna Smywińska-Pohl
Filozof i skrzypek. O Adolfie Billigu (1900–1944)
Joanna Cieślik-Klauza
Złote lata filmu żydowskiego w Polsce w zarysie
Agnieszka Jeż
Muzyka i taniec w syjonistycznym ruchu młodzieżowym „Akiba” w latach międzywojennych
Iryna Bermes
Biuro koncertowe Maksymiliana Türka w życiu muzycznym Lwowa w pierwszych dekadach XX wieku
Michal Josef Gusikov – żydowski wirtuoz gry na ksylofonie w XIX wieku i jego europejska sława
Tomasz Baranowski
Stefan Askenase jako wybitny pianista i pedagog. Szkic do portretu artysty w 35. rocznicę śmierci
Ewa Fedyczkowska
Światowa kariera Mieczysława Horszowskiego (1892-1993) - pinisty ambasadora kultury muzycznej przełomu wieków
Joanna Miklaszewska
Miniatury fortepianowe Ignacego Friedmana i Stanisława Lipskiego – studium porównawcze
Ewa Nidecka
Titurel – zapomniana rola operowa. Herman Horner (1892–1942) – wybitny bas-baryton z Rzeszowa
Jolanta Wąsacz-Krztoń
Debiut sceniczny Teresy Arkłowej i jej występy w teatrze lwowskim
Michał Klubiński
Muzyczna Rodzina Wolfsthalów – między Lwowem, Wiedniem, Berlinem a Warszawą
Karol Rzepecki
Wątki galicyjskie w działalności Józefa Wieniawskiego – przegląd źródeł
Anna Pachowicz
Kompozytor, aranżer, dyrygent, Żyd rodem z Tarnowa – Jerzy Gert (1908–1968)
Determinanty tożsamości żydowskiej
Stefan Münch
Muzyka w kręgu chasydów z Bobowej
Sylwia Jakubczyk-Ślęczka
Z Żydami i bez Żydów – o ich znaczeniu w kulturze muzycznej Galicji
Iwony Siedlaczek
Metafizyka żydowskich skrzypiec w kulturze nie tylko Galicji
Anna Smywińska-Pohl
Filozof i skrzypek. O Adolfie Billigu (1900–1944)
Joanna Cieślik-Klauza
Złote lata filmu żydowskiego w Polsce w zarysie
Agnieszka Jeż
Muzyka i taniec w syjonistycznym ruchu młodzieżowym „Akiba” w latach międzywojennych
Iryna Bermes
Biuro koncertowe Maksymiliana Türka w życiu muzycznym Lwowa w pierwszych dekadach XX wieku
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Żydzi w kulturze muzycznej Galicji, tom 2
• 85 Okręty jedynaki
• Zatrzymane w obrazie
• Fryderyk Chopin genialny kompozytor i pianista
• Ludność Królestwa Polskiego 1864-1914
• Reportaże z Wolnego Miasta 1926-1928
• Autodafe
• Pan Samotności, Señor de la Soledad z Huaráz, w północnych Andach Peruwiańskich
• Przemysław Noszak
• Paszporty życia.
• 85 Okręty jedynaki
• Zatrzymane w obrazie
• Fryderyk Chopin genialny kompozytor i pianista
• Ludność Królestwa Polskiego 1864-1914
• Reportaże z Wolnego Miasta 1926-1928
• Autodafe
• Pan Samotności, Señor de la Soledad z Huaráz, w północnych Andach Peruwiańskich
• Przemysław Noszak
• Paszporty życia.