książki historyczne
Oferta wydawnictwaPolecamy w sieciKatalog do pobrania

Kategoria wojny, batalie, potyczki
Okres historyczny II Wojna Światowa
Arnhem 1944

Arnhem 1944

Markert W. Taktyka i Strategia
Rok wydania: 2006
Seria: Wielkie Bitwy Historii
ISBN: 837020357-4

Oprawa: miękka
Ilość stron: 64
Wymiary: 160 x 225

Dostępność: Na półce

21.00 zł


We wrześniu 1944 roku alianci podjęli śmiałą próbę pokonania Niemiec jednym celnym ciosem. Zaplanowana z rozmachem operacja powietrznodesantowa pod kryptonimem Market-Garden miała otworzyć drogę czołgom marszałka Montgomery'ego przez Holandię do serca Niemiec – Zagłębia Ruhry. Głównym zadaniem około 35 tysięcy spadochroniarzy było uchwycenie przepraw na licznych przeszkodach wodnych, a najważniejszą z nich był most w Arnhem. Bój o niego okazał się najbardziej dramatycznym i najkrwawszym rozdziałem całej ofensywy. Splot niesprzyjających okoliczności i błędy popełnione przy planowaniu operacji równoważyła niezwykłe determinacja i bohaterstwo walczących nad Renem Brytyjczyków i Polaków. Starli się oni z godnym siebie przeciwnikiem – resztkami elitarnego II Korpusu Pancernego SS. Mimo, że niemal do ostatnich godzin zmagań istniała szansa na utrzymanie przyczółka za Renem i zwycięstwo aliantów, ulegli oni jednak i musieli się wycofać. Bitwa, która jak wierzył marszałek Montgomery miała zakończyć wojnę przed Bożym Narodzeniem 1944 roku okazała się ostatnim zwycięstwem Niemiec. Biorąca w niej udział brytyska 1. Dywizja Powietrznodesantowa została zniszczona, a walcząca u jej boku polska 1. Samodzielna Brygada Spadochronowa poniosła wysokie straty. W książce tej zawarto szczegółowy opis operacji oraz jej plany.



Recenzje

Brak recenzji tej pozycji

Wystaw swoją:

Nick
Recenzja

Oferta wydawnictwa Polecamy w sieci Katalog do pobrania