Auschwitz a zbrodnie ludobójstwa XX wieku
Państwowe Muzeum Auschwitz-BirkenauRok wydania: 2012
ISBN: 978-83-7704-039-3
Oprawa: twarda
Ilość stron: 280
Wymiary: 175 x 245
Dostępność: Na półce
37.80 zł
Praca zawiera materiały z dwóch konferencji zorganizowane w latach 2011-2012 przez Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau.
Spis treści:
I. Ludobójstwo - problemy technologiczne
-Rafał Lemkin i pojęcie ludobójstwa
-Pojęcie ludobójstwa: definicje, propaganda i walki symboliczne
-Zagłada Romów i problem redefinicji ludobójstwa
-Paradygmat Auschwitz jako historyczny kontekst zbrodni ludobójstwa w XX wieku
II. Wokół Holokaustu
-(Nie)świadomość Zagłady
-Dwa oblicza sprawiedliwości w Levinasowskiej filozofii "po Auschwitz"
-Korczakowskie pojęcie sprawiedliwości w obliczu "sprawiedliwości w getcie"
-Proces Amona Goetha i pierwszy wyrok w sprawie zbrodni ludobójstwa
-Relatywizacja odpowiedzialności za zbrodnie wojenne. Uwagi na marginesie procesu Heinricha Hamanna
III.Ludobójstwo po Auschwitz
-Sprawiedliwość czy skuteczność? Dylematy międzynarodowych trybunałów karnych
-Rządu Czerwonych Khmerów - zbrodnia, odpowiedzialność, sprawiedliwość
-Holokaust jako sposób myślenia i metoda opisu ludobójstwa w Rwandzie
-Dzieci - ofiary, świadkowie i sprawcy ludobójstw w krajach Afryki Subsaharyjskiej
IV. Edukacja na rzecz przeciwdziałania zbrodniom
-Obraz zbrodni przeciwko ludzkości z okresu wojny w Azji i na Pacyfiku w japońskiej edukacji szkolnej
-Edukacja o Holokauście w kontekście edukacji na rzecz przeciwdziałania zbrodniom przeciwko ludzkości
-Czy jest szansa na spotkanie edukacji o Holokauście i edukacji o prawach człowieka?
-Kształtowanie pamięci o Zagładzie i proces rozliczenia zbrodni po II wojnie światowej na przykładzie Niemiec i Austrii
Spis treści:
I. Ludobójstwo - problemy technologiczne
-Rafał Lemkin i pojęcie ludobójstwa
-Pojęcie ludobójstwa: definicje, propaganda i walki symboliczne
-Zagłada Romów i problem redefinicji ludobójstwa
-Paradygmat Auschwitz jako historyczny kontekst zbrodni ludobójstwa w XX wieku
II. Wokół Holokaustu
-(Nie)świadomość Zagłady
-Dwa oblicza sprawiedliwości w Levinasowskiej filozofii "po Auschwitz"
-Korczakowskie pojęcie sprawiedliwości w obliczu "sprawiedliwości w getcie"
-Proces Amona Goetha i pierwszy wyrok w sprawie zbrodni ludobójstwa
-Relatywizacja odpowiedzialności za zbrodnie wojenne. Uwagi na marginesie procesu Heinricha Hamanna
III.Ludobójstwo po Auschwitz
-Sprawiedliwość czy skuteczność? Dylematy międzynarodowych trybunałów karnych
-Rządu Czerwonych Khmerów - zbrodnia, odpowiedzialność, sprawiedliwość
-Holokaust jako sposób myślenia i metoda opisu ludobójstwa w Rwandzie
-Dzieci - ofiary, świadkowie i sprawcy ludobójstw w krajach Afryki Subsaharyjskiej
IV. Edukacja na rzecz przeciwdziałania zbrodniom
-Obraz zbrodni przeciwko ludzkości z okresu wojny w Azji i na Pacyfiku w japońskiej edukacji szkolnej
-Edukacja o Holokauście w kontekście edukacji na rzecz przeciwdziałania zbrodniom przeciwko ludzkości
-Czy jest szansa na spotkanie edukacji o Holokauście i edukacji o prawach człowieka?
-Kształtowanie pamięci o Zagładzie i proces rozliczenia zbrodni po II wojnie światowej na przykładzie Niemiec i Austrii
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
Recenzje
Brak recenzji tej pozycji |