Kategoria
biografie i wspomnienia , kolekcje , podróże w czasie i przestrzeni
Okres historyczny XIX wiek
Okres historyczny XIX wiek
Jan Matejko
SBMRok wydania: 2018
ISBN: 978-83-8059-484-5
Oprawa: twarda
Ilość stron: 240
Wymiary: 250 x 330
Dostępność: Na półce
70.00 zł
Kim jest dla nas Jan Matejko dziś, gdy do lamusa odszedł już mit romantycznego artysty, przewodnika i sumienia narodu, a współcześni twórcy to najczęściej ikony popkultury, a zarazem wytrawni gracze na międzynarodowym rynku sztuki? Wydawać by się mogło, że najwyższy czas zostawić dzieła Matejki historykom sztuki i zaciszu sal muzealnych, jednak ani jego twórczość, ani osobowość na to nie pozwalają. Do dziś jego dzieło pozostaje przedmiotem licznych kontrowersji i wymyka się oczywistej klasyfikacji. Tak było również za jego życia – mimo międzynarodowego uznania, zaszczytów i nagród budził skrajne emocje. Autorka, historyczka sztuki Luba Ristujczina, w pełnej pasji opowieści prezentuje fenomen Jana Matejki, opowiada o jego najsłynniejszych i tych mniej znanych dziełach, zachęcając, by za pomnikową postacią malarza narodowych dziejów dostrzec także człowieka z krwi i kości: męża i ojca, artystę i społecznika, walczącego nie tylko o uznanie, lecz także o nadanie sensu własnej egzystencji.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Józef Mehofer Geniusz polskiej secesji
• Głogów w poszukiwaniu zaginionej pamięci
• Matejko. Malarz i historia
• Inwentarze pośmiertne z małych i średnich miast Małopolski (w XVI - XVIII wieku)
• Leonardo Da Vinci
• Wielkopolski oddział Dzielnego 1945-1946
• Wielkie bitwy morskie - Cuszima
• Księga ofiar
• Jak porusza się jeździec
• Topografia żydowskiej pamięci
• Głogów w poszukiwaniu zaginionej pamięci
• Matejko. Malarz i historia
• Inwentarze pośmiertne z małych i średnich miast Małopolski (w XVI - XVIII wieku)
• Leonardo Da Vinci
• Wielkopolski oddział Dzielnego 1945-1946
• Wielkie bitwy morskie - Cuszima
• Księga ofiar
• Jak porusza się jeździec
• Topografia żydowskiej pamięci
Recenzje
Brak recenzji tej pozycji |