Propaganda i ideologia władzy w okresie stanu wojennego na plakatach, afiszach i ulotkach ze zbiorów Zakładu Narodowego im. Ossolińskich
OssolineumRok wydania: 2008
ISBN: 978-83-61056-02-7
Oprawa: twarda
Ilość stron: 127
Wymiary: 212 x 265
Dostępność: Dostępna za 3-5 dni
89.00 zł
Katalog prezentuje wytwory propagandy wizualnej kreowanej przez obóz rządzący w okresie stanu wojennego. W części pierwszej zaprezentowanych zostało 199 pozycji afiszy, plakatów i sztrajfów, natomiast w części drugiej 50 ulotek. Pośród zaprezentowanych zbiorów jednolitą grupę stanowią druki które atakują NSZZ "Solidarność" oraz całą demokratyczną opozycję. Ponad 10% zebranych materiałów ukazuje wysiłki PZPR mające na celu zdyskredytować przeciwników zewnętrznych, na czele ze Stanami Zjednoczonymi i prezydentem Ronaldem Reaganem. Do zagrożeń zewnętrznych należał również niemiecki rewizjonizm oraz Izrael jako sojusznik USA. Podobną ilościowo grupę stanowią druki ekonomiczne. Nieco mniej licznie reprezentowane są druki wydane z okazji rocznic, zjazdów, świąt oraz innych tego typu okoliczności. Jednak zdecydowanie największą grupę stanowią druki, które miały spełniać określoną rolę. Ich głównym zadaniem było, w zależności od sytuacji, tonować lub podsycać nastroje, odpowiednio komentować bieżące wydarzenia lub się do nich bezpośrednio odnosić, gloryfikować aparat władzy i jego osiągnięcia. Władza nazywała te zabiegi "propagandą prawdy".
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Czarna propaganda
• Plakat polski 1899-1945 ze Zbiorów Specjalnych Biblioteki Głównej UMCS w Lublinie
• Katalog polskiego plakatu wojskowego
• Propaganda Trzeciej Rzeszy
• Stan wojenny - pierwsze dni
• Imperium Romanum. Władza, propaganda, konflikty ideologiczne
• Dyplomacja - informacja - propaganda
• Rząd RP na obczyźnie wobec wydarzeń w kraju 1945-1950
• Socjologia wizualna w praktyce. Plakat jako narzędzie propagandy wojennej
• Cegielszczacy mówią jawnie i głośno
• Plakat polski 1899-1945 ze Zbiorów Specjalnych Biblioteki Głównej UMCS w Lublinie
• Katalog polskiego plakatu wojskowego
• Propaganda Trzeciej Rzeszy
• Stan wojenny - pierwsze dni
• Imperium Romanum. Władza, propaganda, konflikty ideologiczne
• Dyplomacja - informacja - propaganda
• Rząd RP na obczyźnie wobec wydarzeń w kraju 1945-1950
• Socjologia wizualna w praktyce. Plakat jako narzędzie propagandy wojennej
• Cegielszczacy mówią jawnie i głośno
Recenzje
Brak recenzji tej pozycji |