Rocznice wielu znaczeń 1919 / 1939 / 1989. Czy odrobione lekcje historii?
Wyd. Uniwersytetu OpolskiegoRok wydania: 2019
ISBN: 978-83-7395-854-8
Oprawa: miękka
Ilość stron: 346
Wymiary: 170 x 240
Dostępność: Dostępna za 3-5 dni
35.00 zł
Ryszard Kaczmarek
1919/1939/1989 – rocznice wielu znaczeń z perspektywy śląskiej
Andrzej Drzewiecki
Od ORP „Pomorzanin” do ORP „Ślązak”. O polskiej flocie wojennej w rytmie uderzeń „bałtyckiego zegara dziejowego” 1919 – 1939 – 1989 – 2019
Marta Milewska
Rocznice wielu znaczeń – 1919/1939/1989 – w edukacji szkolnej
Dariusz Gołębiowski
Co każdy uczeń wiedzieć powinien, czyli trzy rocznice – 1919/1939/1989 na kartach gimnazjalnych i maturalnych arkuszy egzaminacyjnych
Michał Pietrzak
Współczesna tożsamość narodowa Polski, na tle wydarzeń lat 1919/1939/1989
Marek Białokur
Trzy „dziewiątki” XX wieku. Między świętowaniem a pamiętaniem, czyli komu potrzebne są rocznice i dlaczego budzą emocje?
Barbara Kubis
„Odzyskaliśmy niepodległość, ale wojna się jeszcze nie skończyła”. Pierwsze miesiące polskiej wolności 1919 roku w literaturze dokumentu osobistego
Jolanta Załęczny
Traktat wersalski z 28 czerwca 1919 roku w świadomości historycznej w II RP, czyli wokół dyskursu na temat symbolicznej daty odrodzenia Polski
Miłosz Skrzypek
Kwestia cieszyńska na forum konferencji paryskiej w 1919 roku
Anna Gołębiowska
Odbudowa państwa polskiego w 1919 roku w podręcznikach do propedeutycznego nauczania historii we współczesnej szkole podstawowej
Marcela Gruszczyk
Cyfrowi tubylcy i papier. Konferencja pokojowa w Paryżu w świetle podręcznikowej narracji historycznej w szkole średniej
Agnieszka Misiurska
Dyskusja o Polsce 1919 roku w świetle francuskich i angielskich nagłówków prasowych
Joanna Mercik
Public history w obchodach rocznicowych na przykładzie projektu „W spadku po dziadku”
Maria Wylężek
Powstania śląskie i plebiscyt w edukacji regionalnej. Jak przygotować młodego odbiorcę do recepcji treści historycznych?
Jacek Piotrowski
Niech przemówi źródło historyczne i wywoła emocje odbiorcy! Wrzesień 1939 roku w świetle relacji autobiograficznej, czyli propozycja pewnej prezentacji
Barbara Techmańska
Akademia szkolna w rocznicę wybuchu II wojny światowej – sztampa czy emocjonalne przeżycie?
Ewa Puls
Sposoby realizacji międzyszkolnego, interdyscyplinarnego projektu edukacyjnego pt. „Gdzie są dzieci z tamtych lat” – młodzi pytają. 80. rocznica wybuchu II wojny światowej
Lech Krzyżanowski
Rok 1989 oraz rocznice pochodne, czy warte upamiętnienia?
Maria Stinia, Karol Sanojca
Wokół roku 1989, czyli jak czerwiec rozbija się o mur. Internet a budowanie rocznicowej świadomości
Małgorzata Skotnicka-Palka
„Nasz Cel – Wolna Polska”. Wybory 1989 roku we Wrocławiu
Krystian Kazimierczuk
Rok 1989 w relacjach świadków śląskiej opozycji. Projekt Śląskiego Centrum Wolności i Solidarności w Katowicach – „Historia mówiona – poznaj historię najnowszą”
Noty biograficzne
1919/1939/1989 – rocznice wielu znaczeń z perspektywy śląskiej
Andrzej Drzewiecki
Od ORP „Pomorzanin” do ORP „Ślązak”. O polskiej flocie wojennej w rytmie uderzeń „bałtyckiego zegara dziejowego” 1919 – 1939 – 1989 – 2019
Marta Milewska
Rocznice wielu znaczeń – 1919/1939/1989 – w edukacji szkolnej
Dariusz Gołębiowski
Co każdy uczeń wiedzieć powinien, czyli trzy rocznice – 1919/1939/1989 na kartach gimnazjalnych i maturalnych arkuszy egzaminacyjnych
Michał Pietrzak
Współczesna tożsamość narodowa Polski, na tle wydarzeń lat 1919/1939/1989
Marek Białokur
Trzy „dziewiątki” XX wieku. Między świętowaniem a pamiętaniem, czyli komu potrzebne są rocznice i dlaczego budzą emocje?
Barbara Kubis
„Odzyskaliśmy niepodległość, ale wojna się jeszcze nie skończyła”. Pierwsze miesiące polskiej wolności 1919 roku w literaturze dokumentu osobistego
Jolanta Załęczny
Traktat wersalski z 28 czerwca 1919 roku w świadomości historycznej w II RP, czyli wokół dyskursu na temat symbolicznej daty odrodzenia Polski
Miłosz Skrzypek
Kwestia cieszyńska na forum konferencji paryskiej w 1919 roku
Anna Gołębiowska
Odbudowa państwa polskiego w 1919 roku w podręcznikach do propedeutycznego nauczania historii we współczesnej szkole podstawowej
Marcela Gruszczyk
Cyfrowi tubylcy i papier. Konferencja pokojowa w Paryżu w świetle podręcznikowej narracji historycznej w szkole średniej
Agnieszka Misiurska
Dyskusja o Polsce 1919 roku w świetle francuskich i angielskich nagłówków prasowych
Joanna Mercik
Public history w obchodach rocznicowych na przykładzie projektu „W spadku po dziadku”
Maria Wylężek
Powstania śląskie i plebiscyt w edukacji regionalnej. Jak przygotować młodego odbiorcę do recepcji treści historycznych?
Jacek Piotrowski
Niech przemówi źródło historyczne i wywoła emocje odbiorcy! Wrzesień 1939 roku w świetle relacji autobiograficznej, czyli propozycja pewnej prezentacji
Barbara Techmańska
Akademia szkolna w rocznicę wybuchu II wojny światowej – sztampa czy emocjonalne przeżycie?
Ewa Puls
Sposoby realizacji międzyszkolnego, interdyscyplinarnego projektu edukacyjnego pt. „Gdzie są dzieci z tamtych lat” – młodzi pytają. 80. rocznica wybuchu II wojny światowej
Lech Krzyżanowski
Rok 1989 oraz rocznice pochodne, czy warte upamiętnienia?
Maria Stinia, Karol Sanojca
Wokół roku 1989, czyli jak czerwiec rozbija się o mur. Internet a budowanie rocznicowej świadomości
Małgorzata Skotnicka-Palka
„Nasz Cel – Wolna Polska”. Wybory 1989 roku we Wrocławiu
Krystian Kazimierczuk
Rok 1989 w relacjach świadków śląskiej opozycji. Projekt Śląskiego Centrum Wolności i Solidarności w Katowicach – „Historia mówiona – poznaj historię najnowszą”
Noty biograficzne
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Przedstawiciele rodu Orzelskich w elicie poselskiej Rzeczypospolitej w latach 1573-1652
• Sandomierskie żywoty średniowiecznych władców Polski -
• Dowód istnienia
• Relacje Jana Zamoyskiego z magistratem miasta Lwowa (1577-1594)
• Polski rok 1919 w podręcznikach do nauczania historii i literaturze dokumentu osobistego
• Polskie Kresy, co nam obca moc wydarła!
• Rzeczpospolita Trzecia i Pół
• Kresowa Atlantyda Tom XV
• Wielka Wojna 1914-1918
• Żydzi i Wojsko Polskie w XIX i XX wieku
• Sandomierskie żywoty średniowiecznych władców Polski -
• Dowód istnienia
• Relacje Jana Zamoyskiego z magistratem miasta Lwowa (1577-1594)
• Polski rok 1919 w podręcznikach do nauczania historii i literaturze dokumentu osobistego
• Polskie Kresy, co nam obca moc wydarła!
• Rzeczpospolita Trzecia i Pół
• Kresowa Atlantyda Tom XV
• Wielka Wojna 1914-1918
• Żydzi i Wojsko Polskie w XIX i XX wieku
Recenzje
Brak recenzji tej pozycji |