Transatlantyki polskie
POWRRok wydania: 2006
ISBN: 83-912007-8-7
Oprawa: twarda
Ilość stron: 390
Wymiary: 230 x 357
Dostępność: Dostępna za 3-5 dni
93.50 zł
Nie było w dziejach polskiej, a także światowej żeglugi statków bardziej popularnych niż pasażerskie transatlantyki. Pod biało-czerwoną banderą pływało 9 takich statków: "Polonia", "Kościuszko", "Pułaski", "Piłsudski", "Sobieski", "Chrobry", "Jagiełło", "Batory" i "Stefan Batory". "Stefan Batory" przeszedł również do historii żeglugi światowej jako ostatni transatlantyk o napędzie parowym i jako ta jednostka, która zakończyła blisko 150-letnią historię pasażerskiej żeglugi między portami Europy i Kanady. polscy armatorzy: PTTO, GAL i PLO pasażerskie liniowce eksploatowali 58 lat - od 1930 do 1988 roku. Poza funkcjami komercyjnymi i prestiżowymi, pełniły one ważną dla polskiej racji stanu misję cywilizacyjną, łącząc największe skupiska Polonii w Ameryce Północnej i Południowej z Macierzą. Niniejsza książka poświęcona jest tej ważnej części historii polskiej żeglugi oraz ludziom, dzięki którym dzieje transatlantyków pływających pod biało-czerwoną banderą, mogą być powodem do dumy i podziwu.
Klienci, którzy oglądali tą książkę oglądali także:
• Polskie statki pasażerskie
• Statki i okręty w Polsce
• Przy polskim stole
• Transalpinum Po obu stronach Alp
• Trzebiatów - spotkania pomorskie - 2005 r.
• Palestyna
• Na śródziemnomorskim szlaku
• Legia Poznańska pod twierdzą Kołobrzeg w 1807 roku
• Zapomniani
• Społeczeństwo i gospodarka Galicji w latach 1772-1867
• Statki i okręty w Polsce
• Przy polskim stole
• Transalpinum Po obu stronach Alp
• Trzebiatów - spotkania pomorskie - 2005 r.
• Palestyna
• Na śródziemnomorskim szlaku
• Legia Poznańska pod twierdzą Kołobrzeg w 1807 roku
• Zapomniani
• Społeczeństwo i gospodarka Galicji w latach 1772-1867
Recenzje
Brak recenzji tej pozycji |